Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΕΥΣΤΑΘΙΑ «Διακριτικά»!

ΕΥΣΤΑΘΙΑ «Διακριτικά»!






Η Ευσταθία μου άρεσε απ’ την πρώτη στιγμή, απ’ το πρώτο άκουσμα, γιατί συγκεντρώνει στη φωνή και στο προφίλ της ανυπόταχτη θηλυκότητα, αισθησιακότητα και νεύρο, τρυφερότητα και τσαμπουκά! Την θεωρώ την πιο δυναμικά γλυκιά, αισιόδοξη, με χιούμορ και γεμάτη ενέργεια φωνή του τραγουδιού μας, στο είδος που υπηρετεί.






Μόλις κυκλοφόρησε το νέο της τραγούδι «ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ» κι έτσι, μου δόθηκε η αφορμή για μια συνολική της παρουσίαση – αγάπης, στο δημοσιογραφικό μου μπλογκ TA – SOS.


Ευσταθία : «Διακριτικά»






Η Ευσταθία επιστρέφει «Διακριτικά» και η πολυδιάστατη τραγουδοποιός παρουσιάζει ένα ολοκαίνουργιο single, προπομπό μια ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς που θα ακολουθήσει στους επόμενους μήνες.

Μετά από ένα γοητευτικό ταξίδι στην belle epoque του ελαφρού τραγουδιού και έχοντας αρνηθεί επανειλημμένα «της σιγουριάς τα κυβικά» (πρόσφατα βούτηξε με «μαγκιά» στα βαθιά νερά της συγγραφής θεατρικών έργων) η Ευσταθία σκηνοθετεί μια γοητευτική, μικρού μήκους ερωτική ιστορία με ρετρό, ρομαντική διάθεση και… μια πινελιά-έκπληξη : το μπουζούκι του σπουδαίου σολίστα Μανώλη Καραντίνη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μουσική: Ευσταθία
Στίχοι: Θανάσης Βούτσινος
Ενορχήστρωση, παραγωγή: Μανόλης Λιανής | Studio Gala
Μπουζούκι: Μανώλης Καραντίνης
Πιάνο, Τσέμπαλο: Μάρκος Κώτσιας
Ηχοληψία φωνής: Κων/νος Λάμπρου
Μίξη ήχου, mastering: Ηλίας Λάκκας | Studio Odeon
Cover photo by David Nachmias
Επεξεργασία φωτογραφίας: Ελένη Πολιτοπούλου
Cover artwork: endorfini. arts_ideas_people


Βλ. : http://www.musiccorner.gr/efstathia-diakritika-121464/



Ακούστε το «Διακριτικά»


https://www.youtube.com/watch?v=wE0K74pTY0k









Συνεντεύξεις της Ευσταθίας στο e-orfeas






http://www.e-orfeas.gr/artists/interviews/5844.html



http://www.e-orfeas.gr/artists/interviews/2454-article.html




Επισκεφτείτε την επίσημη σελίδα της Ευσταθίας 






https://www.facebook.com/pages/Efstathia/617305955014691?ref=profile





Τάσος Καραντής

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Είδα τον Πασχάλη στο «ΡΥΘΜΟΣ STAGE» - Ήμουν κι εγώ στο πάρτι!

Είδα τον Πασχάλη στο «ΡΥΘΜΟΣ STAGE» - Ήμουν κι εγώ στο πάρτι!







Η μουσική σχέση μου με τον Πασχάλη, έχει τη δική της ιστορία. Από τους αγαπημένους της μητέρας μου, γεννήθηκα σ’ ένα σπίτι με δίσκους του, καθώς και των «OLYMPIANS». Πέρα από τους δίσκους, όμως, τα τραγούδια του ήταν δημοφιλή και στο τότε κρατικό ραδιόφωνο. Έτσι, από μικρό παιδί ήξερα όλες τις επιτυχίες του κι όχι μόνο. Το 1977, παρότι ήμουν 9 χρονών, τον παρακολούθησα ζωντανά στη συμμετοχή στο «Μάθημα σολφέζ» στη EUROVISION.







 Δημοφιλής ήταν, όμως, ο Πασχάλης και στα εφηβικά πάρτυ της γενιάς μου(μέσα των ‘80ς), ύστερα ήδη από μια 20χρονη τότε καριέρα. Θυμάμαι όσα κορίτσια αγκάλιασα για μπλουζ, το χορέψαμε, είτε με τραγούδια του Πασχάλη, είτε με των “SCORPIONS”. Live τον είδα για πρώτη φορά, 20χρονος, στο «On the rocks»(1988), όπου, θυμάμαι, με πόσο, χαρά, αγόρασα(σε τριπλό βινύλιο!), τη ζωντανή ηχογράφηση αυτού του θρυλικού πάρτι(“Party on the rocks”)!

Έκτοτε, τον παρακολουθώ - είτε ως ακροατής, είτε ως δημοσιογράφος αργότερα - τακτικά, γιατί, για να πω το κλασικό, «τον έχω στην καρδιά μου»!

Το Σάββατο 13/6/2015 ο Πασχάλης έκλεισε τη φετινή σεζόν του «Ρυθμού Stage», σφραγίζοντάς την, όμως, με ένα πάρτι αξέχαστο! Και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό κι ευτυχισμένο που ήμουν εκεί και με καλή παρέα φίλων.

Όταν ένας τραγουδιστής, μπορεί να καλύψει ένα πρόγραμμα 3 ωρών, μόνο με πολυτραγουδισμένες και πολυαγαπημένες επιτυχίες του, τότε μιλάμε για έναν τραγουδιστή με μεγάλο ρεπερτόριο. Κι αν επίσης, το ρεπερτόριο αυτό, εκτείνεται σε μια χρονική περίοδο 5 δεκαετιών, τότε μιλάμε για έναν μεγάλο τραγουδιστή κι έναν πραγματικό σταρ! Κι αυτό είναι ο Πασχάλης!

Το πάρτι του στο «Ρυθμός Stage», ήταν, απ’ όλες τις πλευρές, άκρως επιτυχημένο! Το ξεκίνημα έγινε από την πενταμελή μπάντα του, όπου μας ταξίδεψε, με την φωνή του κιθαρίστα Στέλιου Μακ, σε «all time classic» αγγλόφωνες επιτυχίες, ενώ, με το που πάτησε το πόδι του ο Πασχάλης στη σκηνή, μας έδειξε, αμέσως, ότι θα ακολουθούσε μια βραδιά, με νεύρο, με κέφι, με μελωδικότητα, με χορευτικούς ρυθμούς, με ατμοσφαιρικές μπαλάντες, με μουσική και τραγούδια, δηλαδή, που σου ανεβάζουν τη διάθεση, αλλά και σε γλυκαίνουν. Πολύ σύντομα το κατάμεστο «Ρυθμός Stage», έγινε μια μεγάλη παρέα, που σιγοτραγουδούσε, μαζί με τον Πασχάλη, τις αλλεπάλληλες επιτυχίες του, αλλά και τις χόρευε! Πραγματικό πάρτι, που τόσο ανάγκη το έχει η ψυχούλα μας σ’ αυτές τις δύσκολες μέρες.






Ο Πασχάλης, όπως τον ξέρουμε, με ζωντάνια, με το χαμόγελο, πάρα πολύ επικοινωνιακός και φιλικός, μα και απλός και καταδεκτικός. Ένας αιώνιος έφηβος! Θα έλεγα πως είναι ο «αιώνιος έφηβος της καλής ελληνικής ποπ»!






Η βραδιά ήταν μελωδικότατη – χορευτική, αλλά κι ατμοσφαιρική, με μπαλάντες - με υλικό, από τις χρυσές δεκαετίες των ‘60ς, των ‘70ς και των ‘80ς, τόσο το ελληνικό του Πασχάλη, όσο και ξένο.
Φυσικά κι ακούστηκαν τα «Τρελοκόριτσο», «Το κορίτσι του Μάη», «Ο τρόπος», «Παραδώσου λοιπόν», «Αν μια μέρα σε χάσω», «Κατερίνα Κατερινάκι» και πολλά – πολλά άλλα, σε μια τρίωρη non stop(!) συναυλία πασίγνωστων κι αγαπημένων επιτυχιών, χωρίς στίχους και παρτιτούρες σε αναλόγιο! Αυτό σημαίνει πάρτι! Και το καταευχαριστήθηκαμε! Με έναν Πασχάλη αεικίνητο, επικοινωνιακό, κυρίαρχο της σκηνής και με την εξαίσια φωνή και παρουσία του!






Βγήκα έξω από το «Ρυθμός Stage» με φτερά κι ένα αίσθημα πλήρους ικανοποίησης κι ευεξίας. Χίλια μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Πασχάλης for ever!







Ακούστε το νέο τραγούδι(μουσική : Ανδρέας Λάμπρου, στίχοι : Μάνος Ελευθερίου) του Πασχάλη – «Τρεις φορές»


https://www.youtube.com/watch?v=hxDbYCvKNKQ



Επισκεφτείτε : 


https://www.facebook.com/paschalisarvanitidisfans



*Φωτογραφίες από το live : Κωνσταντίνα Μακρογιάννη







Τάσος Καραντής

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Είδα τη Δήμητρα Μαστορίδου στο «Gialino Up Stage»

Είδα τη Δήμητρα Μαστορίδου στο «Gialino Up Stage»






Η Δήμητρα Μαστορίδου άφησε, μεμιάς, το, ηχητικό, στίγμα της, στ’ αυτί μου, το 2007, με το «Καινούριο σπίτι», αφού κατέγραψε μοναδικά – μέσα από τη γυναικεία ματιά – τη γενιά των 30άρηδων(σημειολογικά με το κομμάτι «Ετών 30»).

Το 2007 ήταν κι η χρονιά που γεννήθηκε και το μουσικό μου περιοδικό, ο «ΟΡΦΕΑΣ» κι έτσι έγινε κι η πρώτη διαδικτυακή μας επαφή(με συνεντεύξεις, παρουσιάσεις κλπ.), που κράτησε, καθόλη τη λειτουργία του «ΟΡΦΕΑ»(2007-2014), αλλά, πέρασε, μέσω φέις, και σ’ ένα κοινό πρίσμα θεώρησης της ζωής, αφού δημιουργήθηκε και μια ανθρώπινη χημεία συμφωνίας. Κι όλα αυτά χωρίς να έχουμε γνωριστεί από κοντά!

Βέβαια, η Δήμητρα Μαστορίδου με είχε κερδίσει, πανεύκολα, ως ακροατή και δημοσιογράφο, διότι, αμέσως, κέρδισε την προσοχή μου, τον θαυμασμό μου και την αγάπη μου, χωρίς να μου αφαιρέσει όμως την αντικειμενικότητα! Την έχω αυτή την εγκράτεια, εκ χαρακτήρος,  στα όποια θέλγητρα, οπότε και στα καλλιτεχνικά!  Άρα η γνώμη μου γι’ αυτήν αποτελεί και την αλήθεια(μου) : η Δήμητρα Μαστορίδου έχει φωνή που σε καθηλώνει με την έκσταση και τη διαύγειά της, μια πολύ χαρακτηριστική κι ελκυστική χροιά, ενώ, παράλληλα, είναι και μια καλλιτεχνική περσόνα, που γράφει σαγηνευτικά στη σκήνη, στο φακό, αλλά και στην ψυχή. Κι αυτό, γιατί η ερμηνευτική της γκάμα εκτείνεται, πέρα από τις φωνητικές χορδές, σ’ όλο της το σώμα και βγαίνει, αέρινη, μέσα από την ψυχή της, πάνω σε μια σκηνή, που την έχει κατακτήσει, με το που θα βγει και την έχει μετατρέψει σ’ ένα δικό της συμπαντικά μουσικό χώρο!

Η Δήμητρα Μαστορίδου ανήκει στις, λίγες, τραγουδίστριες, που την ακολουθώ δισκογραφικά κι ακουστικά(σε ό,τι ερμηνεύει με τη φωνή της κι ανεβάζει στο You Tube), καταφέρνοντας – κι αυτό αποτελεί μια δική της κατάκτησή(μου) – να μπει στην μικρή και δύσκολη(όσο κι αν φαίνεται, για τους πολλούς «ανοιχτή και μεγάλη») «μουσική μυθολογία» μου, ενώ δεν είχα «καταφέρει» να την ακούσω ζωντανά, κάτι που το χρεώνω, με ειλικρίνεια, στα λάθη μου!






Φέτος οι προσωπικές εμφανίσεις της Δήμητρας ήταν επιλεκτικές κι, εγώ, την παρακολούθησα (μετά την εμφάνισή της στο «Σταυρό του Νότου») στο «Gialino Up Stage».






Το live της θα το χαρακτήριζα αυστηρά προσωπικό, όχι ρεπερτοριακά, αλλά καλλιτεχνικά. Δηλαδή, μας  παρουσίασε την πολύπλευρη και πολυτάλαντη φωνητική κι ερμηνευτική της γκάμα, σ’ ένα πλουραλιστικό ρεπερτόριο(ελληνόφωνο κι αγγλόφωνο) και την ισχυρή σκηνική της παρουσία, που επικεντρώνει όλες τις αισθήσεις σου, από το πρώτο κιόλας τραγούδι, ταξιδεύοντάς σε σ’ ένα μουσικό ταξίδι μέθεξης, με άξιους συντρόφους την πενταμελή μπάντα της και την ίδια, πότε με τη κιθάρα και πότε όχι στα χέρια, αλλά πάντα με την ψυχή της να γεμίζει το χώρο και να σε αγγίζει. Πότε ψιθυριστά, ατμοσφαιρικά και ταξιδιάρικα, πότε δυναμικά κι ηλεκτρισμένα, αλλά, πάντα, αγαπησιάρικα και καθηλωτικά. Ακίνητος έμεινα 2, 5 ώρες!






Το δελτίο Τύπου, για την παράστασή της, αποδείχτηκε χρήσιμο :

«Την Παρασκευή 22 Μαίου, στην τελική ευθεία της άνοιξης,
η τραγουδοποιός Δήμητρα Μαστορίδου
ανοίγει τους ενισχυτές του «Γυάλινου Up stage»
και μας καλεί σε ένα ηλεκτρικό, μουσικό ταξίδι.
Τραγούδια από τις δύο προσωπικές δισκογραφίες της
(«Καινούργιο Σπίτι», «Παράλογο Με Θέα»),
εναλλάσσονται με ευφάνταστες διασκευές
παίρνοντας το ρίσκο που κρύβουν όλες οι μεγάλες συναντήσεις.».

Μαζί της οι μουσικοί:

Μπάσο: Κυριάκος Βοργιάς
Τύμπανα: Βαγγέλης Μπαλιούσης
Κιθάρα: Κωνσταντίνος Κιλάζογλου
Πλήκτρα: Ευαγγελία Μαυρίδου
Τρομπέτα: Βαγγέλης Κατσαρέλης






Κατάληξη; Μια ξεχωριστή βραδιά! Άψογη! Μουσικά, ηχητικά, ερμηνευτικά, ρεπερτοριακά! Και, βέβαια, το, σχεδόν, 2,5 ωρών πρόγραμμά της, περιλάμβανε τα δικά της τραγούδια που αγαπάμε, άλλα αγαπημένα ελληνικά τραγούδια, ξένα, διασκευασμένα και με μεράκι κι άποψη «πειραγμένα», παραγγελιές(π.χ. «Αυτή η νύχτα μένει»), εκπλήξεις, όπως, το ντουέτο της με την – μουσικό και συνθέτη – Αρετή Κοκκίνου, επί σκηνής, με το νέο τραγούδι της Αρετής(το οποίο ερμηνεύει η Δήμητρα Μαστορίδου), από τη νέα της δισκογραφική δουλειά, που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο), το, πολύ όμορφο «Κόκκινο, κίτρινο και φως»(σε στίχους της Μαρίας Παπαδάκη). Αλλά να μην τα καταγράψουμε σχολαστικά… αφενός, δεν μου αρέσει, αφετέρου, η Δήμητρα είναι  απρόβλεπτη ερμηνευτικά και το στοιχείο της έκπληξης στα live της είναι το ατού της! Και δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα σας το αποκαλύψω!

Μπορώ όμως να πω, ενδεικτικά, τα σίγουρα που θα ακούσετε(δικά της και μη) : «Χιονάτη», «Τσάϊ γιασεµιού », «My love», «Light my fire»,« Κυριακή Πρωί», «Ετών 30», «Στερεότυπα», «Άνοιξη θα μπει», «Προσωπικά», και, βέβαια, τα  «Κόκκινα δάκρυα»! Και δυο απρόσμενες – για μένα – εκπλήξεις, το γνωστό μου «Αν θες να φύγεις»(των Θάνου & Ανδρέα Μικρούτσικου), αγαπημένό μου από το 1986, που κυκλοφόρησε με τη φωνή της Αλεξίου, αλλά και το άγνωστό μου(ας πρόσεχα…), εξαιρετικό, «Μαύρες θάλασσες» της Μαρίας Παπαδοπούλου, που το ερωτεύτηκα κεραυνοβόλα με τη φωνή και την ερμηνεία της Δήμητρας.






Η Δήμητρα – ίσως είδε στα μάτια μου τον ενθουσιασμό μου – μου είπε «γράψε και τα αρνητικά». Δεν έχω Δήμητρά μου! Όταν θα έχω, να είσαι σίγουρη ότι θα τα γράψω, γιατί πιστεύω στην αλήθεια και προσπαθώ να την γράφω. Αυτό που μπορώ να δηλώσω είναι πως, πλέον, όσο εξαρτάται από μένα, δεν θα ξαναπάρω απουσία από live σου! Από ’κει και πέρα, τη δημοσιογραφική δουλειά μου την έκανα, δίνοντας στους αναγνώστες τον μπούσουλα του προγράμματός της Δήμητρας Μαστορίδου, μέσα από την κατάθεση της γνώμης μου. Απομένει, στο κοινό πια, να βιώσει – σε επόμενη εμφάνισή της - αυτά τα καλλιτεχνικά συναισθήματα, που εισέπραξα εγώ, και το ίδιο, με τις δικές του αισθήσεις και την ψυχή του.








*Φωτογραφίες : 


Αθανασία Ζήση - https://www.facebook.com/athanasia.zisi?pnref=friends.search








Ακούστε & δείτε:



«My love»


https://www.youtube.com/watch?v=NLLjPy1ahc4



«Light my fire»


https://www.youtube.com/watch?v=PfCKdHP1570



Επισκεφτείτε :


Οfficial


https://www.facebook.com/DimitraMastoridou.official



Οfficial Fan Club


https://www.facebook.com/pages/Dimitra-Mastoridou-Official-Fan-Club/187654071260940?ref=profile






Τάσος Καραντής

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

ΕΛΠΙΔΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ «90 ΛΕΠΤΑ»

ΕΛΠΙΔΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ «90 ΛΕΠΤΑ»






Η Ελπίδα Αδαμίδου είναι μια ορίτζιναλ λαϊκή καλλιτεχνική περσόνα, με απίστευτη ενεργητικότητα! Απλή, προσιτή, πανέμορφη, με εκρηκτική θηλυκότητα, αλλά κι αντίστοιχο χιούμορ κι αυτοσαρκασμό. Και, προπαντός, Κυρία!

Μόλις κυκλοφόρησε το βιντεοκλίπ του τραγουδιού της «90 ΛΕΠΤΑ» κι έτσι, μου δόθηκε η αφορμή για μια συνολική της παρουσίαση – αγάπης, στο δημοσιογραφικό μου μπλογκ TA – SOS.


ΕΛΠΙΔΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ «90 ΛΕΠΤΑ»






Το δελτίο Τύπου μας πληροφορεί :


«Η Σαλονικιά Ελπίδα Αδαμίδου επανέρχεται δυναμικά με νέο βίντεο κλιπ στο τραγούδι της «90 λεπτά», σε μουσική και στίχους του Λουκά Καλομοίρη, στο οποίο συμμετέχει φιλικά ο ενορχηστρωτής και αγαπημένος φίλος της ερμηνεύτριας, Θανάσης Στεριώτης.


Η παραγωγή έγινε από την ταλαντούχα ομάδα της Expose Prod και τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στο Studio ηχογράφησης 111, με την ευγενική βοήθεια του Τάκη Αργυρίου.


Στίχοι: Λουκάς Καλομοίρης
Μουσική: Λουκάς Καλομοίρης
Ενορχήστρωση: Θανάσης Στεριώτης
Styling: Έλενα Παπασταύρου
Μακιγιάζ: Ελένη Χριστοδούλου
Χτένισμα: Πόπη Καλπακίδου
Παραγωγή: Expose Prod
Σκηνοθεσία: Βασίλης Ανατσίτος
Κάμερα/Διεύθυνση φωτογραφίας: Φώτης Μπουγάς
Φωτισμός: Γρηγόρης Μπουγάς, Θεμιστοκλής Κλαπαδάκης
Διεύθυνση παραγωγής: Νατάσα Διαμάντη
Βοηθός παραγωγής: Στέλλα Καλογήρου
Φωτογραφία: Θάνος Λένας».



ΔΕΙΤΕ ΤΟ «90 ΛΕΠΤΑ»


https://www.youtube.com/watch?v=MXREFQNwbKE



Συνέντευξη της Ελπίδας Αδαμίδου στο e-orfeas








http://www.e-orfeas.gr/artists/interviews/8243-%CE%95%CE%BB%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CE%91%CE%B4%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CE%91%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B5,-%CF%86%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%C2%BB.html




Η Ελπίδα Αδαμίδου απαντάει στο «ερωτηματολόγιο του Προυστ» στο e-orfeas






http://www.e-orfeas.gr/component/tag/%CE%95%CE%9B%CE%A0%CE%99%CE%94%CE%91-%CE%91%CE%94%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%94%CE%9F%CE%A5.html




Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΔΑΜΙΔΟΥ – «ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΝΕΙΡΟ»








Το καλοκαίρι του 2011 κυκλοφόρησε ο πρώτος της δίσκος, από την ALPHA RECORDS, με τίτλο «Δεν είμαι όνειρο» με 10 τραγούδια :


1)ΡΑΓΙΖΩ - https://www.youtube.com/watch?v=Q6wrPOqo7Dk

2) ΦΕΥΓΩ ΚΙ ΑΠΑΙΤΩ - https://www.youtube.com/watch?v=ClbE1ir-yHw

3) ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ –
https://www.youtube.com/watch?v=OF66EvQfJ8U

4) ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΜΟΥ -
 https://www.youtube.com/watch?v=2gVXxzh9_0E

5) ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΥΝΑΜΗ –
https://www.youtube.com/watch?v=9T6RXFCfUJs

6) ΤΡΕΛΑ ΜΕ ΠΙΑΝΕΙ –
https://www.youtube.com/watch?v=BRovaBb5H28

7) ΔΕΙΞΕ ΜΟΥ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ –
https://www.youtube.com/watch?v=r7293PNiolQ

8) ΤΙ ΖΟΡΙ ΤΡΑΒΑΣ; - https://www.youtube.com/watch?v=TFyezUI4z8k

9) ΙΣΩΣ - https://www.youtube.com/watch?v=OCxthRM6Bic

10) ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΝΕΙΡΟ(DANCE REMIX) –
https://www.youtube.com/watch?v=5oO4Id1eQ1s



ΑΛΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΔΑΜΙΔΟΥ







Τα παρακάτω τραγούδια(που όλα έγιναν επιτυχίες) αποτελούν μέρος απ’ αυτά που θα συμπεριληφθούν στο δεύτερο δίσκο που ετοιμάζει.







«Η ΣΑΛΟΝΙΚΙΑ»

https://www.youtube.com/watch?v=AfAvUtYYh8w


«ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΑ»

https://www.youtube.com/watch?v=u8VQ4LRORa0


«ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ»

https://www.youtube.com/watch?v=VPNOiFUk7l4


"ΙΣΧΥΕΙ"

https://www.youtube.com/watch?v=2019KO0twdA





ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΔΑΜΙΔΟΥ 






https://www.facebook.com/adamidouelpida/timeline






Τάσος Καραντής

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ «ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ»

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ «ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ»








Τη Δήμητρα Σταθοπούλου την άκουσα, για πρώτη φορά, στο πρόγραμμα του Μητροπάνου(μαζί με τον Κότσιρα και τον Μπάση), στο «ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ» - που έμελλε να ήταν το τελευταίο του – κι όχι μόνο δεν μου πέρασε απαρατήρητη, αλλά, τουναντίον, μου καρφώθηκε στο μυαλό!






Την ξανάκουσα, το 2014, στο «ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΥΡΙΑΚΗ» (στον «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ»), κι η Δήμητρα, μαζί με όλους τους συντελεστές επί σκηνής, τους σπουδαίους ηθοποιούς, και δίπλα στον Δημήτρη Μπάση, ήταν η αποκάλυψη της παράστασης και το καλλιτεχνικό κέρδος για το χώρο του τραγουδιού και για όλους μας!


Η Δήμητρα Σταθοπούλου, έχει αποδειχτεί, πλέον, ότι, πέρα από τα φωνητικά, ερμηνευτικά και καλλιτεχνικά προσόντα της, είναι μια πανέμορφη, και με δική της κι ισχυρή ταυτότητα, καλλιτεχνική περσόνα.


Μόλις κυκλοφόρησε το νέο της τραγούδι «ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ»(από το Ogdoo Music Group) κι έτσι, μου δόθηκε η αφορμή για μια συνολική της παρουσίαση – αγάπης, στο δημοσιογραφικό μου μπλογκ TA – SOS.








ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ : «ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ»


«Η νέα προικισμένη ερμηνεύτρια , Δήμητρα Σταθθοπούλου, συνεχίζει με αξιώσεις τη διαδρομή της στο καλό ελληνικό τραγούδι μέσα από μια ξεχωριστή «Ανάσα» που θα αγαπήσουμε και θα τραγουδήσουμε.


Τη Δήμητρα Σταθοπούλου τη γνωρίσαμε δισκογραφικά με το υπέροχο ντουέτο «Μαλώνω την καρδιά» που ερμήνευσε μαγευτικά μαζί με το Δημήτρη Μπάση. Το τραγούδι ανήκει στον κύκλο τραγουδιών «Οι φωνές σ’ αυτή την πόλη» που δημιούργησαν ο μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Κατσιγιάννης και ο «διακριτικός», αλλά ιδιαίτερος στιχουργός Νίκος Αναγνωστάκης.


Το «Μαλώνω την καρδιά» είναι απ’ τα τραγούδια που ήρθαν για να μείνουν, και πράγματι έτσι έγινε. Ανάλογη καλή μοίρα, όπως όλα δείχνουν, θα έχει και η «Ανάσα μου». Ένα γοητευτικό, λυρικό, ερωτικό, ανθρώπινο τραγούδι που αναδεικνύει με πληρότητα τις δυνατότητες της ερμηνεύτριας. Το υπέροχο χρώμα της φωνής, την καθάρια έκφραση, την ευαισθησία, αλλά και το πληθωρικό μέταλλό της.


Οι στίχοι του Αναγνωστάκη για μια ακόμη φορά εκπλήσσουν για τη γήινη απλότητά τους, τις όμορφες εικόνες, τις ταιριαστές ρίμες, το νοσταλγικό ερωτικό χαρακτήρα αλλά και το σύγχρονο νεύρο τους.


Η μελωδική γραφή του Βολιώτη μουσικοσυνθέτη και ερμηνευτή Νίκου Αλεξίου κινείται σε αντίστοιχους δρόμους υπογραμμίζοντας αρμονικά το λόγο, φωτίζοντας τις ευαίσθητες αλλά μεστές πτυχές του.


Μια «Ανάσα» παντοτινή για όσα φύγαν, για όσα μείναν, για όσα έρχονται.


Κυκλοφορεί από το Ogdoo Music Group».


Βλ. :

http://www.ogdoo.gr/diskografia/akou-to-tragoudi-mou/dimitra-stathopoylou-anasa-mou-neo-digital-single








ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ «ΑΝΑΣΑ ΜΟΥ»

https://www.youtube.com/watch?v=IMzUi5DaT2A



Συνέντευξη της Δήμητρας Σταθοπούλου στο e-orfeas






http://www.e-orfeas.gr/artists/interviews/9327-%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1-%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CE%97-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B1,-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B7%C2%BB.html




ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ


Συμμετοχή της Δήμητρας Σταθοπούλου, σε ένα ντουέτο με τον Δημήτρη Μπάση(μουσική : Ανδρέας Κατσιγιάννης, στίχοι : Νίκος Αναγνωστάκης) στο δίσκο – σε παραγωγή του Γιώργου Νταλάρα – «Οι φωνές σ’ αυτήν την πόλη»( Ogdoo Music Group / 2014).






Βλ. δισκοπαρουσίασή μου : 


http://www.e-orfeas.gr/music/musictechnology/9524-%C2%AB%CE%9F%CE%B9-%CE%A6%CF%89%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CF%83%E2%80%99-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B7%C2%BB-Ogdoo-Music-Group-2014.html






«ΜΑΛΩΝΩ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ» 


https://www.youtube.com/watch?v=XvWW1QCPBug








ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ 


https://www.facebook.com/pages/%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1-%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-Dimitra-Stathopoulou/1464137017200690





Τάσος Καραντής

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Μαρία Βουγιουκαλάκη – μια «ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΝΩΜΗ» για το σινεμά

Μαρία Βουγιουκαλάκη – μια «ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΝΩΜΗ» για το σινεμά






Όπως θα καταλάβατε, ήδη, από τον τίτλο, με την Μαρία Βουγιουκαλάκη, μας ενώνει η κοινή μας αγάπη για το σινεμά κι όχι μόνο…

Η Μαρία είναι, σχεδόν, μια κινηματογραφική περσόνα, ανήσυχη, δημιουργική, αεικίνητη, ανατρεπτική.

Ανάμεσα στα πολλά που κάνει στη ζωή της, κυρίαρχη θέση έχει το σινεμά, ή, να το πω αλλιώς, όλη, η ζωή της, αποτελεί ένα «κινηματογραφικό σύστημα»(κατά το ηλιακό), με «ήλιο» το σινεμά.

Αφορμή για τη συνέντευξη αυτή, ήταν το ιστολόγιό της για τον κινηματογράφο, η «ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΝΩΜΗ», όπου, όπως μας καλεί κι η ίδια, «φυσικά και όποιος θα ήθελε είναι ευπρόσδεκτος να συμμετέχει».

Πολύ συνοπτικά, μια συνέντευξη που θα σας δώσει διευκρινήσεις, προσεγγίσεις κι απαντήσεις, μεταξύ άλλων και στα παρακάτω : σινεμά – σινεφίλ – σινεφρικιό – όσκαρ – αμερικάνικος, ευρωπαϊκός κι ελληνικός κινηματογράφος – θρίλερ – πορνό – «κινηματογραφική κριτική» - κλασικές προτάσεις για δημιουργούς και ταινίες και, βέβαια, μια παρουσίαση της «ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΝΩΜΗΣ» και της αξίας της.

Ξεκίνησα αυτήν την εισαγωγή, γράφοντας «με την Μαρία Βουγιουκαλάκη, μας ενώνει η κοινή μας αγάπη για το σινεμά κι όχι μόνο…». Το εννοούσα. Έχουμε και κάτι άλλο κοινό, η Μαρία καταπιάνεται με πολλά γιατί τα βαριέται όλα!






- Μαρία, πριν εστιάσουμε την κουβέντα μας στην ενασχόλησή σου με τον κινηματογράφο(κριτική), θα ήθελα να κάναμε μια περιδιάβαση στη διαδρομή σου μέχρι σήμερα. Βλέπω, στο βιογραφικό σου, πολλές και διαφορετικές πανεπιστημιακές σπουδές(σε Ελλάδα κι εξωτερικό), ξένες γλώσσες και βέβαια, είσαι και πολυταξιδεμένη(με διαμονή) στο εξωτερικό. Για βάλτα μας σε μια τάξη και δώσε μας το προφίλ σου.



Όταν σκεφτόμουν τι καριέρα να ακολουθήσω δεν μπορούσα να αποφασίσω με τίποτα! Μου άρεσαν και τα θεωρητικά(οι ξένες γλώσσες πάρα πολύ) και τα οικονομικά(τουλάχιστον του σχολείου), αλλά κι η δημοσιογραφία. Αρχικά σκέφτηκα να σπουδάσω οικονομικά, για να γίνω κάτι σαν τον Αυτιά(θεός φυλάξει!), στα νιάτα του(παρουσίαζε το χρηματιστήριο τότε και μου άρεσαν πολύ όλα αυτά μου φαίνονταν εξωτικά!). Τελικά διάλεξα τα οικονομικά. Τελειώνοντας τη σχολή, διαπίστωσα ότι δεν ήθελα να δουλέψω ως λογίστρια κι έφυγα στο Γιβραλτάρ να μαζέψω χρήματα να σπουδάσω σκηνοθεσία στο Παρίσι. Ήταν πολύ δύσκολα, γιατί τελικά πήγα με ελάχιστα χρήματα, αλλά ήταν υπέροχα, ήταν το όνειρό μου που έγινε πραγματικότητα! Τώρα ως άνεργη σπουδάζω ισπανική φιλολογία στο ΕΚΠΑ και πάλι, να σου πω την αλήθεια, δεν έχω ιδέα τι ακριβώς θέλω να κάνω στη ζωή μου...



- Επαγγελματικά βλέπω ALTER CHANEL, Cinefreaks.gr αλλά και μεταφράστρια. Δώσε μας το επαγγελματικό προφίλ σου και το σημερινό σου στίγμα επαγγελματικά.



- Λίγο απ' όλα. Δυστυχώς κυρίως δούλεψα σε call center, γιατί όταν τελείωσα τη σχολή δεν είχα πολλές ευκαιρίες και κανένα γνωστό κι έπρεπε να βγει το μεροκάματο. Δεν μπορώ να πω πως δεν αγαπώ τη δουλειά, κυρίως λόγω της επαφής με τον κόσμο, αλλά, θα προτιμούσα από κοντά, το τηλέφωνο είναι τελικά τόσο απρόσωπο! Ο κόσμος ήθελε κυρίως να ξεσπάσει ή να ψυχαναλυθεί! Μετά την επιστροφή μου από το Παρίσι, τυχαία, έκανα μια γνωριμία, που μπήκα στον τηλεοπτικό χώρο(στο Alter) κι ήταν τα καλύτερα 3 χρόνια της ζωής μου (επαγγελματικά). Γνώρισα κόσμο με κοινά ενδιαφέροντα και τρέλα για το σινεμά όπως εγώ και περάσαμε πραγματικά υπέροχα! Η μετάφραση ήρθε μετά και τελείως part time, κι εκεί θέλει γνωριμίες, δυστυχώς. Είμαι άνθρωπος που καταπιάνεται με πολλά, γιατί τα βαριέται όλα νομίζω...



- Μαρία πως γεννήθηκε, μέσα σου, η αγάπη σου για τον κινηματογράφο και ποια ήταν η πρώτη ταινία που είδες;



- Ο μπαμπάς μου είναι μεγάλο σινεφρικιό όπως λέω! Από μικρή με πήγαινε σινεμά τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Δεν θυμάμαι ακριβώς, αλλά θυμάμαι που είδαμε τον “Τελευταίο αυτοκράτορα” του Μπερτολούτσι, όταν βγήκε κι ενώ είχα αρκετές απορίες για το στόρι κλπ., ένιωσα μαγεμένη από αυτό που έβλεπα. Νομίζω τότε πραγματικά ένιωσα ότι αγαπώ τον κινηματογράφο!



- Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου κλασικοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες, και ποιες ταινίες θα έβαζες ως κορυφαίες σ’ ένα στενό αριθμητικό πλαίσιο των 10 ;


- Μου βάζεις δύσκολα! Θα πω αρκετά στην τύχη, κάποιους που μου έρχονται στο μυαλό : από ηθοποιούς, ο Μπράντο για τις στιβαρές του ερμηνείες και την αφοσίωσή του στο method acting, η στριμμένη Γαλλίδα Isabelle Huppert για τη θεατρικότητά της που συνδυάζεται με την λατρεία που της έχει ο φακός, ο Peter Sellers που άλλαξε τον τρόπο που βλέπαμε τους κωμικούς ηθοποιούς, την Catherine Deneuve γιατί ξεπέρασε το ταμπού της όμορφης κι έδωσε συγκλονιστικές ερμηνείες σε ταινίες του Bunuel και του Polanski. Όσον αφορά τους σκηνοθέτες, θα πω κλασικά τον Hitchcock για την κληρονομιά που άφησε στο σινεμά του σασπένς, τον Kubrick για την τελειομανία του και τις ταινίες - συμφωνία κλασσικής μουσικής, τον Polanski για την διαστροφή και την συνεχή αναζήτηση του εαυτού και τον “δικό μας” Kazan για την αποτύπωση του αμερικανικού ονείρου.

 Για τις ταινίες, επειδή αγαπώ υπερβολικά τον αμερικανικό ανεξάρτητο, θα πρωτοτυπήσω και θα βάλω κάποιες ίσως όχι τόσο γνωστές σε όλους :

1. Trust : Hal Hartley
2. Down by the law : Jim Jarmusch
3. Opening night : John Cassavetes
4. Todo sobre mi madre : Pedro Almodovar
5. Vertigo : Alfred Hitchcock
6. The tenant : Roman Polanski
7. Angel exterminador : Luis bunuel
8. Caro diarrio : Nanni Moretti
9. Splendor in the grass : Elias kazan
10. 8 ½ : Federico Fellini






- Ο κινηματογράφος είναι μια λαϊκή τέχνη – όπως και το τραγούδι – που όλοι έχουν επαφή μαζί της. Τι είναι αυτό που ορίζει και ξεχωρίζει τους σινεφίλ από το υπόλοιπο κοινό και πως θα όριζες εσύ το τι πρέπει να σημαίνει το σινεφίλ;



- Είναι μια τόσο παρεξηγημένη λέξη! Για μένα σινεφίλ είναι όλοι όσοι αγαπάνε το σινεμά! Δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχεις κάνει σπουδές ή να έχεις ειδικές γνώσεις σε αυτό. Ίσα -  ίσα, απεχθάνομαι το κάθε είδος “ειδικών” και αναλυτών της κάθε τέχνης (για μένα όλες λαϊκές είναι, αλλά το σινεμά και η μουσική είναι σίγουρα πιο προσιτές σε όλους μας). Στο Μεξικό, όταν ο υπουργός παιδείας Jose Vasconcellos θέλησε να φέρει την τέχνη στο λαό κάλεσε τους “muralistas” (Orozco, Diego Rivera κλπ) που ήταν όμως σουρεαλιστές (δεκαετία του 1930) και τελικά τα έργα που ζωγράφισαν στους τοίχους (την ιστορία του Μεξικού) δεν προσέλκυσαν κανέναν εκ των λαϊκών τάξεων! Η τέχνη οφείλει για μένα να είναι αυθεντική και να ξέρει το κοινό της! Το σινεμά λοιπόν έχει κι αυτό το κοινό του, ανά είδος, περιοχή, πόλη, χώρα κλπ. Οπότε σινεφίλ είναι απλά αυτοί που το αγαπούν και τίποτα άλλο!



- Στα όσκαρ και γενικότερα στους διάφορους θεσμούς κινηματογραφικών βραβείων πιστεύεις ή νομίζεις πως η (κινηματογραφική) τέχνη πρέπει να είναι έξω από αυτά κι εν τέλει το βραβείο το δίνει ο χρόνος και το κοινό;



- Όπως αγαπώ τις λίστες, αγαπώ και τα βραβεία κι ιδίως τα Όσκαρ. Είναι για μένα μια όμορφη τελετή που βλέπουμε τους αγαπημένους μας ηθοποιούς, σκηνοθέτες κλπ. και περνάμε καλά. Από εκεί και πέρα παίζονται συμφέροντα κλπ. τα οποία, προσωπικά, δεν με αφορούν. Ως λάτρης του σινεμά αγαπώ να ενημερώνομαι για ότι καινούργιο και να έχω επαφή με τον κόσμο του Hollywood και όχι μόνο. Δεν θέλω να κρίνω τα βραβεία και δεν βρίσκω και το λόγο γιατί να το κάνω. Δεν με ενοχλούν! Εξάλλου  όμορφες στιγμές αλλά και ερμηνείες(π.χ. στο Όσκαρ τραγουδιού) μας δόθηκαν εκεί, αστείες ατάκες κλπ. Είναι, για μένα, μια από τις κινηματογραφικές στιγμές της χρονιάς που περιμένω με αγωνία!







- Συνήθως χαρακτηρίζουμε τον αμερικάνικο κινηματογράφο εμπορικό και τον ευρωπαϊκό ή του υπόλοιπου κόσμου την πηγή του ποιοτικού σινεμά. Μήπως είναι άλλο ένα καλούπι όλο αυτό;



- Όχι ακριβώς. Το σινεμά ξεκίνησε ως μισό τέχνη μισό βιομηχανία, ιδίως στην Αμερική. Ιδίως εκεί το σινεμά ξεκίνησε ως καθαρά λαϊκό θέαμα, πολύ φτηνό εισιτήριο και αισθητική θεάτρου δρόμου. Οι Αμερικάνοι, ανέκαθεν επικεντρωμένοι στο κέρδος, είδαν ότι με αυτή την τέχνη μπορούν να βγάλουν λεφτά, αυτό έκαναν κι αυτό συνεχίζουν να κάνουν! Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι ο υπόλοιπος κόσμος δεν κερδίζει από το σινεμά, το Bollywood, αν δεν το γνωρίζεις, είναι η ΠΙΟ κερδοφόρα κινηματογραφική βιομηχανία στον πλανήτη, με αστέρες που αναλογικά πληρώνονται 10 φορές περισσότερο από τους Χολιγουντιανούς! Όσον αφορά την ποιότητα, δεν θεωρώ ότι είναι μια σχέση αντιστρόφως ανάλογη. Μπορεί να κάνεις μια καλή ταινία μεγάλου budget και μια κακή μικρού. Το σινεμά του αuter, που άνθισε στη Γαλλία μετά την δεκαετία του ’60, που οι κάμερες βγήκαν στο δρόμο, ήταν η αρχή αυτής της διάκρισης και αν με ρωτήσεις και η Nouvelle vague είχε τις “φλόμπες” της! Τελικά όλα έχουν να κάνουν με το τι αρέσει στον καθένα, τι τον αγγίζει και τι τον διασκεδάζει.



- Ένα παραγνωρισμένο από την κριτική, σε αντίθεση με το κοινό, είδος κινηματογράφου, είναι, γενικότερα, το θρίλερ. Έχω την αίσθηση πως θεωρείται η «παραλογοτεχνία» του κινηματογράφου και πολλές κριτικές είναι προκατειλημμένες. Ποια είναι η γνώμη σου; 



- Μιλάς με μια μεγάλη φαν του σινεμά του τρόμου! Βλέπω από τις b movies μέχρι Polanski, που τον θεωρώ μάστορα του τρόμου (ο Hitchcock ήταν πιο πολύ suspense και περιπέτεια για μένα). Οι κριτικές έχουν, κατά μια έννοια, μια, ίσως, λογική προκατάληψη, αφού κυκλοφορούν πολλά θριλεράκια του “συρμού”, που έπρεπε να βγουν “straight to dvd”. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε αξιόλογους σκηνοθέτες που κάνουν κυρίως ή μόνο τρόμο, όπως ο Chan won Pak, o Del Torro κλπ. Και ας μην ξεχνάμε ότι το σινεμά ξεκίνησε με ταινίες τρόμου, όπως ο Murnau και ο Fritz Lang!



- Το πορνό το θεωρείς κινηματογραφική τέχνη, ή προορίζεται μόνο για τα «βασικά μας ένστικτα»;


- Χμ, είχα μια ατέλειωτη κουβέντα με την συμφοιτήτρια και συγκάτοικό μου στο Παρίσι για αυτό. Για μένα είναι ένα άκρως εμπορικό σινεμά, αλλά προσωπικά πορνό “τέχνης” δεν έχω δει. Πολλές “αισθησιακές” ταινίες έχουν και στόρι και σκηνοθεσία και ερμηνείες. Αλλά αν μιλάμε για καθαρό πορνό, δεν ξέρω πόσοι το βλέπουν για την υπόθεση!



- Ποια, θα έλεγες, ότι είναι η χρησιμότητα της κινηματογραφικής κριτικής, ανάμεσα στην πληροφόρηση και στην ειδική(;) γνώμη;



- Η κριτική είναι μια μίξη γνώσεων και άποψης. Δεν υπάρχει ακριβώς ειδική γνώμη, απλά κάποιοι άνθρωποι που αγαπούν το σινεμά και ή το σπούδασαν ή διάβασαν ή έχουν απλά πολύ αγάπη για αυτό. Όσον αφορά τη χρησιμότητα, για μένα είναι απλά να παίρνεις μια ιδέα για την ταινία από λάτρεις του σινεμά πριν πας να δεις την ταινία. Από φόβο spoilers δεν διαβάζω πριν αλλά μετά, αλλά εγώ βλέπω πολλές ταινίες ούτως ή άλλως. Ο μέσος θεατής θα δει 4-5 το μήνα και λιγότερες, οπότε δεν θέλει να ρισκάρει τα χρήματα του. Θα ήθελα ο κόσμος να ήξερε ότι δεν υπάρχουν ειδικοί, μόνο κινηματογραφόφιλοι και να μην εμπιστεύεται κανέναν τυφλά, απλά όταν διαβάζεις κάποιον και έχεις πάνω κάτω το ίδιο γούστο τείνεις να προτιμάς να δεις την ταινία που θα σου προτείνει. Είναι θέμα γούστου πάντα!








- Τον ελληνικό κινηματογράφο, στην ιστορική του πορεία, πως θα τον σκιαγραφούσες πολύ συνοπτικά, στεκόμενη σε κάποιες ταινίες, σκηνοθέτες κι ηθοποιούς, κατ’ εσένα, ορόσημο;



- Ο ελληνικός κινηματογράφος, όπως και όλων των φτωχών μικρών χώρων, είναι μια πονεμένη ιστορία. Οι πρώτες ταινίες που ήταν καθαρά θεατρικά κινηματογραφημένα, με υπέροχες ερμηνείες, αλλά χωρίς κινηματογραφικό βλέμμα ουσιαστικά. Το ελληνικό σινεμά ανθίζει ουσιαστικά μετά τη δεκαετία του ’60, με τον Αγγελόπουλο και τον Βούλγαρη, που είναι κινηματογραφικοί σκηνοθέτες με όραμα, αν και αρκετά στενά πολιτικό point de vue. Όσον αφορά τους δικούς μου αγαπημένους, είναι σίγουρα ο Βούλγαρης, που όμως θα προτιμούσα να είχε κάνει και ταινίες κοινωνικές ή δράματα, μετά προτιμώ το μοντέρνο σινεμά, μετά την δεκαετία του ‘90, όπως τον Χαραλαμπίδη, τον Γιάνναρη και Κοκκινόπουλο, που έκαναν σημαντικές κοινωνικές ταινίες, δραματικές ή κωμικές, με προβληματισμό και ένα πιο ανέμελο βλέμμα από τους προηγούμενους. Όσον αφορά τους ηθοποιού, όσον αφορά τους κλασικούς αγαπώ πολύ τον Κωνσταντάρα και την Βλαχόπουλου και όσον αφορά τους νέους τον Μάϊνα και την Πόλυ φρέσκια Λένα Παπαληγούρα.



- Η κρίση έχει χτυπήσει τον κινηματογράφο και τις αίθουσες στην Ελλάδα; Θεωρείς τις τιμές των εισιτηρίων προσιτές ή θα έπρεπε να ήταν πολύ φτηνότερες;



- Νομίζω πως πια με τα 1+1 και τις προσφορές, το εισιτήριο, αν πας με ένα φίλο πάει στα 3.5 με 4 ευρώ, που ακόμα και εγώ, ως άνεργη, μπορώ να διαθέσω. Η τιμή είναι δικαιολογία, ο Έλληνας ήταν κατεξοχήν σπιτόγατος, όσον αφορά το σινεμά, με την άνθιση του βίντεο οι κινηματογράφοι άδειασαν και αυτό συμβαίνει τώρα με το ιντερνέτ και την πειρατεία. Δεν είμαι κατά, αλλά θεωρώ ότι πραγματικά εκτός της διαφορετικής αίσθησης που έχει μια ταινία στη μεγάλη οθόνη, το σινεμά είναι μια όμορφη έξοδος και ένας τρόπος να μοιράζεσαι τις ταινίες. Ο Μπερτολούτσι είχε πει :”Στο σινεμά είναι σαν να κοιμόμαστε όλοι μαζί και να βλέπουμε το ίδιο όνειρο”.



- Δηλώνεις στο προφίλ σου – γι’ αυτό σου κάνω και την ερώτηση – άθεη κι αναρχική. Μήπως το πρώτο είναι μια άλλη μορφή πίστης(βεβαιότητα) και το δεύτερο μια πολιτική ουτοπία που ποτέ δεν θα μπορέσει να εφαρμοστεί στην ανθρώπινη κοινωνία; Ας πούμε, εγώ είμαι πιο ρεαλιστής, δηλώνω, αντίστοιχα, σκεπτικιστής/αγνωστικιστής κι ανένταχτος δημοκράτης.



- Είμαι αρκετά ουτοπίστρια, για να είμαι ειλικρινής. Άθεη είμαι σίγουρα, πέρασα λίγο από την αγνωστικιστική φάση, αλλά δεν βρήκα κάτι να με αφορά προσωπικά. Η αναρχία μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά, αρχικά, ας περάσουμε σε μια ουσιαστική δημοκρατία, που με την ανεργία, την πείνα και τόσο κόσμο στα όρια της φτώχειας δεν λειτουργεί καν και μετά βλέπουμε για το πέρασμα σε κάτι ακόμα καλύτερο(για μένα).



- Πως βλέπεις την εικόνα της σημερινής Ελλάδας; Μήπως εξελισσόμαστε μόνο ως βιτρίνα(lifestyle) αλλά, επί της ουσίας, οπισθοδρομούμε, ολοταχώς, κοινωνικοπολιτικά, βυθιζόμενοι σε μια οικονομική μιζέρια και σε πουριτανικά στεγανά φανατισμών και δογματισμών;



- Το πρόβλημα είναι η αναποφασιστικότητα, σε όλους τους τομείς. Ο Έλληνας ίσως τελικά και όντως λόγω θέσης στον χάρτη, δεν μπορεί να αποφασίσει τι είναι. Ευρωπαίος; Βαλκάνιος; Δυτικός; Ανατολικός; Αυτό το δίλημμα δεν ξέρω πως θα μπορούσε να το λύσει μιας και καμιά λύση δεν φαίνεται να λύνει και τα προβλήματα. Για μένα θα έπρεπε να γυρίσουμε στην παράδοση και την ταυτότητά μας, όχι όμως οπισθοδρομώντας, αλλά με το να θυμηθούμε ποιοι είμαστε και γιατί, με ειλικρίνεια και χωρίς ενοχές. Και να το αποδεχτούμε χωρίς να κοπιάρουμε ξένα πρότυπα. Έτσι θα ξεκινήσει μια διαδικασία κάθαρσης στη συνείδησή μας και θα μπορέσουμε να πάμε μπροστά!



- Είσαι μια νέα γυναίκα. Πιστεύεις – με βάση και την ιδεολογία σου – στο ρόλο της οικογένειας όπως τον ξέρουμε(γάμος – παιδιά - μητρότητα) ή έχεις μια άλλη οπτική, προσωπική και γενικότερη;



- Όλα αυτά είναι απολύτως προσωπικές επιλογές. Σε κάποιους ανθρώπους ψιλό ”τυχαίνουν” κιόλας πιστεύω, άλλοι το έχουν ως σκοπό ζωής. Εγώ δεν το είχα ως σκοπό και δεν έτυχε! Αν τύχει καλώς! Δεν είναι ακριβώς ιδεολογία, αλλά, αν έκανα ποτέ οικογένεια, θα ήθελα να υπάρχει ισορροπία και κατανόηση, τίποτα άλλο.







- Νομίζω, Μαρία, πως είσαι το πρόσωπο γι’ αυτήν την κουβέντα μας «δεύτερης γνώμης», που προηγήθηκε. Αυτή ήταν όμως κι η αφορμή της συνέντευξής σου, το προσωπικό σου ιστολόγιο «Δεύτερη Γνώμη». Θα ήθελα να ολοκληρώσουμε, με την παρουσίασή του από εσένα, κάνοντας και μια πρόταση – κάλεσμα στους αναγνώστες στη δημοκρατικότητα της «δεύτερης γνώμης».



- Η αλήθεια είναι ότι, δυστυχώς, όπως και τα περισσότερα πράγματα στη ζωή μου, το blog μου μια το πιάνω μια το αφήνω. Κυρίως γιατί πολλές φορές δεν έχω την απαραίτητη έμπνευση να γράψω για ταινία, μουσική κλπ. Φυσικά και όποιος θα ήθελε είναι ευπρόσδεκτος να συμμετέχει, αλλά επειδή είναι τελείως εθελοντικό και θα συνεχίσει να είναι, δεν έχω να προσφέρω και κάτι. Όμως όταν έχω διάθεση θα λέω τη γνώμη μου, εξ 'ου και ο τίτλος!






Επισκεφτείτε τη «ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΝΩΜΗ» :


https://www.facebook.com/DefteriGnomi?fref=pb&hc_location=profile_browser





Τάσος Καραντής